Förklaring

Hallå!

Litet svar till Berit som ställde en fråga i inlägget "They Say". Blev för långt så jag skriver det här istället ;)
Hon kommenterade angående inläggen "Jag tål allt" och "Do you think I care".

Berit:
va e det för sämst sida du har? och jag e lite rund, och kanske klagar lite på min kropp.. men so what. Du kan ju inte kräva av alla att de ska gilla sin kropp? o va du säger om ipred-lagen e ju inte ens sant. de tar bara fast de som delar med sig av sina nerladdningar. dvs skickar den vidare. och bara då... när de har misstankar att detta försiggår. så får de kolla in vad man sysslar med!lägg ner din sida och satsa på din mattte istället.

Mitt svar: 

Haha, självklart ska man få klaga lite på sig själv, annars får man ju ingen förändring. Jag har också komplex över saker, precis som alla andra.
Min poäng var nog mer att det finns de som tar det till en högre nivå,(börjar svälta, har askasst självkänsla/självförtroende,exc.)
Där har det blivit ohälsosamt.

Jag tror iaf att alla skulle må mycket bättre om man gav sig själv mer komplimanger och mindre kritik, samt hade mindre ångest över att de åt en kakbit för mycket. Sålänge man tränar så tycker jag man ska få smaka av det goda i livet! :) Tycker ni inte?

Sen, hela grejen med nerladdning är att man delar med sig av det man laddat ner, till andra som i sin tur kan ta del av det.(finns dock på de flesta nerladdningsställen en knapp att ta bort "sharing files" med.
Sedan är både nerladdning och delning olagligt, på så sätt tar de fast en vare sig man delar eller laddar ner filer.
Ipred-lagen gör att musikbolagen enklare kan få tag på namnen på ägaren till ip-adresserna. Har de misstanke om brott får de namnet direkt av domstol istället för att behöva vänta på grundlig utredning.

Både vanliga undomar som laddar ner och de stora fiskarna far illa ut.

Och slutligen kan jag meddela om att det gick bra på provet, och att det är tillåtet att ta lite pauser under pluggandet ;)

Ps: Varför ser du det som en dålig sak att du har kurvor? Så länge du lever häslosamt så är det väl ingen fara? Utnyttja dem istället! =)


Puss på dig Berit och er alla andra!


Say what you wanna say
Postat av: saltish

du borde ha mer hiphop om du ska "leva upp till" ditt bloggnamn...;) för mkt rnb..

2008-12-11 @ 14:28:08
URL: http://saltish.blogg.se/
Postat av: zarrii

men spela roll. det är din blogg och du får skriva va du vill. de behöver inte läsa den om de har sina problem :)

2008-12-11 @ 16:18:33
Postat av: Anonym

ha en fin kväll!

2008-12-11 @ 20:20:37
URL: http://hape.blogg.se/

Say what you wanna say:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0