Et il fidèle?

Satt och lyssnade på Mariah Carey's låt Migrate på Youtube. När jag sedan kollar runt på lite olika videos hittar jag en fransk låt med Diam som i början låter konstigt lik Mariah Carey's låt Migrate.  Måste även påpeka att Diams låt kom ut före Mariah's.
Har någon varit ute och lånat melodin utan att fråga kanske? 

Men när jag slutade tänka på det och försökte lyssna på låten istället insåg jag att det var en RIKTIGT bra låt! Eftersom den är på franska och alla i Sverige inte förstår franska, ska jag förklara lite vad de sjunger om.

Vi ( Vitaa) knackar på hos sin vän Melanie (Diam) och förklarar att hennes pojkvän är otrogen medans Melanie försäkrar henne att hon inbillar sig. Vi övertygar sin vän och berättar att hon har lyssnat på hans telefonsvarare och tom sett dem tillsammans en dag.
Hon berättar att hon har adressen till hotellet där hon bor. Mel blir förbannad och de bestämmer sig för att de ska konfrontera dem. De kommer dit och skäller ut pojkvännen och hans mistress. När de sedan åker därifrån kan Vi inte fatta det, hon tror att allt varit en dröm, men Mel förklarar att allt är verkligt.
Vi blir då helt säker på att Melanies pojkvän också är otrogen och när Vi kollar telefonsvararen visar det sig också vara sant. Hon försöker i slutet övertyga sin vän om att hennes pojkvän har någon annan.


Diam feat vitaa . Confession Nocturne



Pussar och godnatt

Say what you wanna say
Postat av: Marielle

Hej!

Nu har jag startat upp tävlingen alla väntat på! Du kan vinna sjukt fina priser, genom att bara gissa bilden. Var med du också!



Kram

2009-01-13 @ 14:47:31
URL: http://marielletorgersson.blogg.se/

Say what you wanna say:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0