Fobi

Jag satt och pluggade i lugn och ro.
Helt plötsligt hör jag ett surrande ljud som kommer från fönstret och hela min kropp fryser. Jag tittar dit och ser till min stora skräck att en geting är i mitt rum. Och den är gigantisk! Får panik och bokstavligt talat kastar mig ut ur rummet skrikandes. Hela kroppen ryser och jag börjar hysteriskt storböla som ett liten 3åring som precis tappat sin docka. Jag hämtar till slut en stor tidning och går in i mitt rum. Efter 5min av avvaktande,POFF!

Jag har alltid varit lite rädd för getingar. Men under de senaste åren har mitt ogillande utvecklats till ren och skär fobi! Det skapar lite problem när jag till exempel är ute och fikar, eller ska sitta ute och sola. Kan helt plötsligt skrika hysteriskt och kuta ifrån platsen utan att vända mig om, bara för att en geting åkte i närheten av mig.

I mina ögon är getingar i princip farligare än att typ simma med hajar.
Helt idiotiskt egentligen, men i mitt huvud otroligt logiskt..

Say what you wanna say
Postat av: mimo

hiphopbreeze? pfft..du vet inte ens vad hiphop e :/

2009-05-08 @ 18:55:02
Postat av: mimo

me again.. hmm jag tar tillbaks det jag skrev! sorry. jag vill inte vara den som skriver taskiga kommentarer i andras bloggar. fortsätt med det du gör! hare fint

2009-05-08 @ 19:16:19
Postat av: melissa

haha getingar är äckligt. :p

2009-05-08 @ 19:41:24
URL: http://melissablogg.blogg.se/
Postat av: Reader

Hahaha mimo? weird, vadå vet inte ens vad hiphop är ?

2009-05-08 @ 20:12:40
Postat av: mimo

reader: vad garvar du åt om man får fråga? :) mmm jag tycker det är synd att young jeezy och sånt skit (enligt mig då hihi) får hamna i samma kategori som Hip Hop.. det är snarare hipPOP

2009-05-08 @ 22:20:02
Postat av: HipHopBreeze

Svar mimo: Men vänta lite, borde inte du isf veta att Young Jeezy kör gangsta rap, vilket vare sig du vill eller inte är en form av hiphop, inte "hipPOP"?

Inte för att vara otrevlig men, tycker du ska skippa "jag vet bättre"-attityden för du verkar inte riktigt ha bättre koll.

2009-05-08 @ 22:54:22
URL: http://hiphopbreeze.blogg.se/
Postat av: mimo

hiphopbreeze.. du verkar ha missuppfattat mig. jo jag vet att young jeezy kör gangsta rap OCH att han klassas som hiphop, tyvärr =( sedan finns det ingenting som heter Hip POP, utan det var någonting som jafg hittade på för att "förklara" min poäng..attden musiken inte är "riktig" hip hop..kommersiell/poppig hip hop = hip POP..förstår du? för att göra en lång historia kort, jag menade såhär: hiphop musiken har förändrats sjukt mkt genom tiderna och idag har hiphop musiken ett VÄLDIGTR dåligt rykte pga alla dessa kända artister som visas på tv -däribland young jeezy. de har fan förstört det fina med hip hop! nu e texterna fyllda me svordomar, sex, droger (låter klyshigt jag vet men det e ju sant) plus barnförbjudna musikvideos på tv osv. det var det här jag tänkte på när jag skrev min första kommentar i din blogg (du heter ju HIPHOPbreeze.blogg.se) inget illa menat mot dig men jag blir bara arg och ledsen över att folk diggar den där musiken när det finns andra helt fantastiska men okända UNDERGROUND hiphop/rap artister. men de får tyvärr inte hamna i rampljuset för de andra idioterna är de enda som syns på tv och hörs på radion. men men, nu är det som det är.....

slutligen vill jag bara säga, att jag HAR mycket bra koll när det gäller hiphop ;) :P hmm nu är jag jätte trött och orkar inte kolla stavfel och shit. hare fint.

2009-05-09 @ 13:43:15
Postat av: HipHopBreeze

svar mimo: jo jag vet att hippop inte finns, därav ""-grejerna. Jag kan förstå din frustration över att hiphopen har har avskiljts mkt från hur det var tidigare, och mkt som hamnar på toppen är mainstream, men så är det ju (tyvärr lr som tur är), popmusiken låter ju inte heller likadant som den gjorde för 20år sedan, den utvecklas, vissa tycker om det andra inte. och visst är det synd att det bara är samma gäng i toppen hela tiden, speciellt i ditt fall om du inte gillar deras musik, men nu är det ju som det är, musiken HAR förändrats, hiphopen nu är inte densamma som förr och antingen får man tycka om det eller ogilla det. :) Jag kan garantera dig att om du hellre villl hitta hiphop-musik som passar dig finns det massor av andra bloggar och hemsidor, som kmr passa dig bra :D det är bara att leta :P tycker vi skippar att schaffsa nu, så får du ha en bra dag :)!

2009-05-09 @ 14:43:48
URL: http://hiphopbreeze.blogg.se/

Say what you wanna say:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0