Ein zwei drei är det enda tyska jag kan

Hej Allihopa!

Just nu sitter jag pa ett kafé bredvid hotellet. Idag har vi gatt runt genom staden och shoppat. Det är sjukt hur manga H&M det finns här, tror vi räknade oss till att ha sett 11st och vi har bara kollat in en liten del av staden! Vi kollade även in en gammal kyrka, som hade guld över hela innertaket!
Jag är inte den som brukar kolla in kulturella saker när jag aker utomlands, men den sag sa fin och gammal ut, sa whattheheck.

Är väldigt nöjd med beslutet att aka bort till Berlin i nagra dagar, staden är otroligt vacker och det finns en massa shopping.
Det enda jag är lite irriterad över är att nästan ingen kan engelska! Det är sa frustrerande, för jag förstar inte ett piss tyska och ingen förstar franska heller, sa det slutar med att man star och glor helt oförstaende pa varandra innan man till slut gar därifran. Dessutom är det manga ställen där man inte kan betala med kort, sa man far ga och ta ut pengar titt som tätt.

Kommer btw tyvärr inte lägga upp ngn musik när jag är här eftersom jag inte har nagra högtalare att lyssna igenom de nya latarna med, menmen. Kommer ända hem pa onsdag sa det blir nog inte sa farligt, eller hur? :)

Nu har vi laddat med chips, godis, dricka och SATC eftersom ingen av oss är sugna pa att ga ut och festa nar det är sahär kallt. Lite synd, när man hört sa mycket om att Berlins uteliv ska vara asnice. Menmen, vi kan ju alltid spara pengarna och dra hit igen, sa det är ingen fara! 

                   

                                  



Btw, maste nämna att vi bor mittemot en stor galleria med världens största och godaste charkuteri, I'm in heaven...

Hoppas ni har en lika mysig kväll ni ocksa!

Pussar


Say what you wanna say

Say what you wanna say:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0